Majandusteadus

Sihtrühmad: maapiirkonna ettevõtjad, konsulendid, kohalikud omavalitsused, kohalikud tegevusgrupid, erialaorganisatsioonid, avalik sektor.

 

Arengukava koostamisega aidatakse planeerida ettevõtte, organisatsiooni, asutuse, piirkonna või tegevusala arengut. Teenuse raames koostatakse objekti või valdkonna olukorra analüüs (tehakse ülevaade reguleerivast seadusandlusest, arengudokumentidest, sotsiaalmajanduslikust olukorrast ning koostatakse SWOT-analüüs ja probleemianalüüs) ja kaardistatakse strateegilised valikud (visiooni ja missiooni sõnastamine, strateegiliste eesmärkide määratlemine ja valik, strateegia sõnastamine, tegevusvaldkondade sõnastamine, tegevuskava koostamine, arengunäitajate süsteemi loomine). Arengukava elluviimisel on oluline selle seire ja mõjude hindamine, mille alusel vajadusel tehakse arengukavasse ja tegevuskavasse korrektiivid. 

 

 

Ants-Hannes Viira

põllumajandusökonoomika vanemteadur

Põllumajandus- ja keskkonnainstituut

Maamajanduse ökonoomika õppetool

+372 7313068

+372 7313068

Sihtrühmad: maapiirkonna ettevõtjad, konsulendid, omavalitsused, erialaorganisatsioonid, avalik sektor.

 

Valikuvõimaluste väljaselgitamine strateegiliste otsuste langetamisel ettevõttes. Erinevate protsesside kirjeldamine, kaardistamine ning juhtimisotsuste analüüs (sh ressursside kasutus, investeerimine, finantseerimine ja toetusvõimalused) ning nende mõju ettevõtte majandustulemustele (tulemusmõõdikutele). Ettevõtte tegevuste mitmekesistamise võimaluste analüüs, riskide ja ohtude hindamine. Äriplaanide koostamine ja hindamine. Juhtimisalane nõustamine. 

 

Sihtrühmad: maapiirkonna ettevõtjad, alustavad ettevõtjad, noored ettevõtjad, arendusorganisatsioonid, erialaorganisatsioonid.

 

Ärimudeli analüüs ja kavandamine ärimudeli lõuendi abil. Ettevõtjale mentortoe pakkumine  ärimudeli loomisel ja arendamisel. Alustavate ja noorte ettevõtjate mentorlus. Äriplaani koostamine ja investeeringu finantsanalüüs. 

 

Jüri Lehtsaar

majandusanalüüsi ja -arvestuse vanemlektor

Põllumajandus- ja keskkonnainstituut

Maamajanduse ökonoomika õppetool

+372 7313822

+372 7313822

Sihtrühmad: maapiirkonna ettevõtjad, tulundusühistud, mittetulundusühingud, arendusorganisatsioonid, konsulendid, kohalikud omavalitsused, erialaorganisatsioonid, avalik sektor.

 

Ühistu asutamise ja/või koostööprojekti tegevuskava väljatöötamine. Ühistu ja/või koostööprojekti eesmärkide sõnastamine, ühistu ja/või koostööprojekti struktuuri, valitsemis- ja juhtimismudeli kavandamine. Ühistu kapitali moodustamine ja selle üle demokraatliku kontrolli teostamine. Ühistutega seotud seadusandlus ja Eesti ühistute edulood.

 

Sihtrühmad: maapiirkonna ettevõtjad, põllumajandustootjad, konsulendid, kohalikud omavalitsused, erialaorganisatsioonid, avalik sektor.

 

Tootlikkuse, tulemuslikkuse ja efektiivsuse näitajate seadmine ettevõttes ja organisatsioonis,  näitajate kalkuleerimine, analüüsimine ja tõlgendamine ning võimalike alternatiivide leidmine tootlikkuse ja efektiivsuse tõstmiseks. 

 

Sihtrühmad: maapiirkonna ettevõtjad, põllumajandustootjad, toiduainete tootjad, konsulendid, kohalikud omavalitsused, erialaorganisatsioonid, avalik sektor.

 

Ettevõtjale või organisatsioonile vajaliku informatsiooni koondamine ja analüüs, mis põhineb konkurentsivõime hindamisel, turuinfo koondamisel ja toodete turustamise andmetel. Konkurentsivõimet väljendavate mõõdikute kasutamine organisatsiooni majandustegevuse suunamisel ja tulemuslikkuse tõstmisel. Konkurentsivõime näitajate kogumine ja nende analüüsimine väljendamaks nii sisemist kui rahvusvahelist konkurentsivõimet. Ettevõtte või sektori tasandil konkurentsivõime hindamine ja võrdlusanalüüs (benchmarking). 

 

Sihtrühmad: maapiirkonna ettevõtjad, konsulendid, kohalikud omavalitsused, erialaorganisatsioonid, avalik sektor. 

 

Väikeettevõtja turunduse iseärasused läbi tootekompleksi (tootearendus, hinnakujunduse taktika ja strateegia, turunduskommunikatsiooni võtted). Väikeettevõtja turunduskanali otsused ja lühikesed jaotuskanalid (individuaalsed ja ühistegevuslikud). Väikeettevõtja võimalik kaubamärkide süsteem (individuaalsest kuni üleriigilisteni) ja mainekujundus. Turundustegevuse planeerimine. Digiturundus (sotsiaalmeedia, koduleht, e-pood) – planeerimine ja analüüs.

 

 

Tiiu Ohvril

põllumajandusturunduse ja -kaubanduse lektor

Põllumajandus- ja keskkonnainstituut

Maamajanduse ökonoomika õppetool

+372 7313022

+372 7313022
Birgit Maasing

majandusteooria õpetaja

Põllumajandus- ja keskkonnainstituut

Maamajanduse ökonoomika õppetool

+372 7313023

+372 7313023

 

Sihtrühmad: maapiirkonna ettevõtjad, konsulendid, kohalikud omavalitsused, erialaorganisatsioonid, avalik sektor.

 

 

Bioressursi kasutamise ja väärindamise sotsiaalmajanduslike aspektide ja ärimudelite analüüs.  Keskkonnahoidlike tehnoloogiate rakendamise mõju hindamine ettevõtte majandustulemustele ja alternatiivide kaalumine.

 

Sihtrühmad: maapiirkonna ettevõtjad, konsulendid, ettevõtluse arenduskeskused, kohalikud omavalitsused, erialaorganisatsioonid, avalik sektor.

 

Majandusarvestust reguleeriv seadusandlus. Ettevõtja raamatupidamise sise-eeskirja koostamine. Nii finantsarvestuse (sh bioloogiliste varade arvestuse) kui juhtimisarvestuse juurutamine ja korraldamine ettevõttes. Ettevõtja majandusaasta aruande koostamine ja ettevõtte finantsseisundi hindamine.

 

Jüri Lehtsaar

majandusanalüüsi ja -arvestuse vanemlektor

Põllumajandus- ja keskkonnainstituut

Maamajanduse ökonoomika õppetool

+372 7313822

+372 7313822

Sihtrühmad: maapiirkonna ettevõtjad, konsulendid, kohalikud omavalitsused, piirkondlikud arendusorganisatsioonid, erialaorganisatsioonid, avalik sektor.

 

Maapiirkondade (küla, vald, linn) olukorrast lähtuv konkurentsivõime hindamine ja analüüs. Hinnang kujundatakse konkreetsete indikaatorite (sotsiaalne kapital, ettevõtluse aktiivsus, sissetulek jne) võrdlemisel ja täiendavate piirkonda iseloomustavate indikaatorite väljatöötamisel. 

 

Sihtrühmad: maapiirkonna ettevõtjad, konsulendid, kohalikud omavalitsused, kohalikud tegevusgrupid, piirkondlikud arendusorganisatsioonid, erialaorganisatsioonid, avalik sektor.

 

Probleemi püstitamine, uurimismetoodika fikseerimine (kvalitatiivne või kvantitatiivne meetod), küsitlustehnika valik, valimi koostamine (sihtrühma määratlemine, valimi loendi valimine, valimi meetodi valimine, valimi suuruse ja jaotuse määratlemine), küsimustiku koostamine, küsitlemine, andmetöötlus, andmeanalüüs, aruande koostamine.

 

 

Anne Põder

maasotsioloogia teadur

Põllumajandus- ja keskkonnainstituut

Maamajanduse ökonoomika õppetool

+372 7313019

+372 7313019
Argo Moor

maasotsioloogia vanemlektor

Põllumajandus- ja keskkonnainstituut

Maamajanduse ökonoomika õppetool

+372 7313019

+372 7313019

5108422

5108422

Sihtrühmad: maapiirkonna ettevõtjad, põllumajandustootjad, konsulendid, avalik sektor.

 

Riskide hindamise metoodilise raamistiku loomine ning riskide juhtimiseks vajalike töövahendite väljatöötamine. Riskide stsenaariumide analüüs ning leevendamisvõimaluste väljatöötamine ettevõttele.